Het voorbije jaar was het weer druk op alle fronten. Van verpozen of nog enige rust is er weinig sprake. Niet alleen de atleten, maar ook onze bestuurders en vrijwilligers hadden de handen vol. Evenals de trainers, die bijna dagelijks op het terrein staan, de medewerkers bij onze inrichtingen en diegenen die dan nog een handje toestaken om onze blokhut in orde te krijgen. Kortom, er komt wat bij kijken om Duffel A.C. in het leven te houden. Je kon het allemaal goed volgen op onze prachtige website zodat het bij een kort jaarverslag blijft.

De winterhoogtepunten kwamen van de crossers!

Mario Van Waeyenberge hernieuwde op schitterende wijze zijn Belgische titel korte cross en Dieter Vanstreels was veruit de beste scholier bij de eerstejaars. Soms werd bij de meisjes een heel podium bezet door Duffelse atleten (PK en Diekirch).

Maar ook het zomerseizoen was goed!

Mario Van Waeyenberge bevestigde zijn goede winter en werd beloond met een full time contract bij Atletiek Vlaanderen. Dieter Vanstreels (ook BR.2000m) en Nils Wyns, als eerstejaars scholieren liepen knappe tijden, maar Timothy Van Loon en Sanne Torfs zorgden voor de Belgische titels alsook de 2 aflossingsploegen 4 x 800m cadetten meisjes en
scholieren jongens. Een prachtseizoen ook voor speerwerper Vincent Van den Bosch die loon naar werken kreeg en Vlaams kampioen werd. Beste master blijft Jan Blockx. Bij de allerjongsten haalden 2 meisjes het hoogste schavotje tijdens het nationaal criterium (Sofie Van de Velde en Lisse Leemans).

Het jaaroverzicht in cijfers

Selecties

Europacup Mario Van Waeyenberge

Behaalde titeIs

Cross

P.K. 9 individueel waarvan 3 masters en 6 interclubs
B.K. 2 individueel en 3 interclubs

Indoor

P.K. 4 individueel
Outdoor P.K. 15 individueel waarvan 2 masters plus 4 aflossingen
Vl. K. l individueel
B.K. 4 individueel waarvan 1 master plus 2 aflossingen

10 indoor en 21 outdoor clubrecord werden verbeterd in 2005-2006

Inrichtingen
  • 53e Grote Prijzen van Duffel telde opnieuw meer dan 800 aankomsten.
  • schiftingen Beker van Vlaanderen voor pup. en min. werd verstoord door fanatieke
    clubleiders
  • SVS lager met goede opkomst
  • B-meeting had grote opkomst ondanks de aanhoudende regen.
  • Antwerps jeugdcriteriurn had goede opkomst
  • Jan Borremans meeting ondermaats bezet, wel goede DuffeIse prestaties2 –
  • Centea scholencross daags voor de verkiezingen
In clubverband
  • Het afwerken van de blokhut, waarbij zelfs buitenstaanders meehielpen.
  • Vorige AV met bescheiden opkomst. – Nieuwjaarstraining met koffie en croissants aangeboden door de voorzitter. – Een 20-tal leden komen opdagen bij de werkdag van de club en doen zelfs overuren – 2 Grabbelpassen en schoolsportdagen worden ingericht. – Jaarlijks clubfeest, deze maal met koud buffet en 160 deelnemers. – Afdekking voor het hoogspringen werd vervaardigd door een buitenstaander. – Nieuwe sponsors werden gezocht en gevonden,
    zodat wij ons lidgeld niet moeten verhogen.
  • 10 bestuursvergaderingen vonden plaats.
Toekomstmuziek
  • De 1ste dag van het P.K., het B.K. 10.000m en ook de Beker van Vlaanderen dames kregen wij van de bond toegewezen voor 2007.
  • Nieuw: het Uur van Duffel verschuift naar een vrijdagavond en afsluiter van het
    zomerseizoen.
  • Ook het clubfeest zal in een nieuw kleedje gestoken worden met de huldigingen als
    aanvang. – Gezocht: jeugdtrainers! Gezocht nieuwe juryleden en medewerkers!